Little Dreamers

The period of the belly and the early days with our baby always seem so intense that it seems impossible to forget. It may seem unlikely that anyone could describe them better than ourselves. But is the uniqueness that needs to be celebrated and the most beautiful way is to set these memories and turn them into images.

Laetitia Farellacci is a photographer who can capture with sensitivity, respect and grace, pregnancy and the amazing expressiveness of infants.

Her images are poetic yet intense. A lover of black and white, details, and the unexpected,  Laetitia knows how to capture on film the wonder of their eyes, and the unique expressions of expectation on a child that comes to life.

From September 15 ,The Milk Bar Milano is proud to host an exhibition by Laetitia Farellacci, inaugurating a season of exhibitions that will be animated by artists and photographers working on the theme of mother and infant. A chance to see up close the works of this Italian-French photographer, to be inspired and to rediscover the wonder and the joy of unforgettable moments.

[it]Il periodo della pancia e dei primi giorni con il nostro bimbo sembrano sempre così intensi che pare impossibile dimenticarli. Così come sembra difficile che qualcuno possa raccontarli meglio di noi. Ma è proprio la loro unicità che va celebrata e il modo più bello è fissare questi ricordi trasformandoli in immagini. 

Laetitia Farellacci è una fotografa che sa cogliere con sensibilità, rispetto e grazia il particolare momento della gravidanza e la sorprendente espressività dei neonati.

Le sue immagini sono poetiche, intense. Amante del bianco e nero, dei dettagli, dei set inaspettati Laetitia sa fissare su pellicola la meraviglia degli sguardi, l'espressione unica dell'attesa e di un bimbo che si affaccia alla vita.

Dal 15 settembre The Milk Bar Milano è orgoglioso di ospitare una mostra di Laetitia Farellacci, inaugurando una stagione di eventi espositivi che sarà animata da artisti e fotografi che lavorano sul tema della mamma e del neonato. Un'occasione per vedere da vicino l'opera della fotografa italo-francese, per farsi ispirare, per ritrovare lo stupore e l'allegria degli istanti indimenticabili.


Next [it] Il Prossimo