Yoga for Women[it]Yoga Donna

0 comment [it] 0 commenti

The Milk Bar is, as you know, is a space dedicated to women with a rather round shape, in light of this this and given the success of the Yoga courses by Ornella Rizzo we have decided to start a yoga class for women and mothers, of all shapes, in a space just for them.

The discipline of yoga, since its inception, has been transmitted from man to man. All texts of the Hindu tradition (including tantric texts where also there is a different assessment of the role of women), have referred to the practitioner as male. For many centuries the same yoga practices were forbidden to women, and  even today some ashrams in India refuse access to women. But yoga cannot only be studied or simply executed,  it is a discipline that is experienced. It 's easier for women than men, to enter an area that starts from a place of feeling and not doing, because there are physical and practical experiences which lead a woman to understand her body in an intimate manner. In light of this we have created this moment of self awareness and experimentation using the tools of hatha yoga postures, breathing techniques, relaxation, mantras, with a particular attention to the symbolic meaning of the asanas. This gradual and careful practice improves muscle tone, posture, breathing, concentration and relaxation.

Single class 25 euros. Subscription for 10 lessons, $ 150. For info and reservations write to info@yogamandir.it


The Milk Bar è, come sapete uno spazio dedicato alla donna a tutto tondo, per questo e visto il successo dei corsi di Yoga di Ornella Rizzo abbiamo deciso di attivare un corso di yoga per le donne, mamme e non, ma che sia uno spazio solo per loro.

La disciplina dello yoga è stata fin dalle sue origini trasmessa da uomini a uomini. Tutti i testi della tradizione induista ( compresi i testi tantrici dove pure è presente una diversa valutazione del ruolo della donna), sono rivolti al praticante uomo. Per moltissimi secoli la stessa pratica yoga è stata vietata alle donne e ancora oggi in qualche ashram in India è proibito l'accesso alle donne. Sembra pertanto paradossale il fatto di trovare nei centri italiani una netta prevalenza di presenza femminile, come se la trasposizione occidentale di questa disciplina abbia comportato una riconversione di genere… Ma lo yoga non può solo essere studiato ne semplicemente essere eseguito, ma è una disciplina che si sperimenta. E' più facile per la donna, rispetto all'uomo, addentrarsi in un ambito che parte dal sentire e non dal fare, poiché vi sono esperienze fisiche e concrete che la portano a sentire il proprio corpo. Per tutto questo abbiamo pensato ad un momento di ricerca e sperimentazione utilizzano tutti gli strumenti classici dello hatha yoga: posture, tecniche respiratorie, rilassamento, mantra, con particolare attenzione al significato simbolico delle asana. L’insegnamento graduale e attento permette di migliorare il tono muscolare, la postura, la respirazione, la concentrazione e il rilassamento.

Lezione singola 25 euro. Abbonamento da 10 lezioni, 150 euro. Per info e prenotazioni scrivi a info@yogamandirit

Next [it] Il Prossimo

Previous [it] Precedente

Leave a comment [it] Lascia un commento

Comments will be approved before showing up. [it] I commenti saranno approvati prima rivelando.